11th INTERNATIONAL INSHS CHRISTMAS SPORT SCIENTIFIC CONFERENCE

13.12.2017

Die Abteilung war in großer Zahl bei der Christmas Sports conference in Szombathely (Ungarn) vertreten. Seraphina Stöger wurde mit einem Forschungspreis ausgezeichnet.

Am 1. und 2. Dezember 2017 fand die 11. X-Mas Konferenz in Szombathely, Hungary statt, an der 80 Teilnehmer aus 15 Ländern teilnahmen. Das Institut für Sportwissenschaft war dabei zahlreich vertreten (Abteilungen Trainingswissenschaft, Sportsoziologie). Die Abteilung Biomechanik, Bewegungswissenschaft und Sportinformatik war mit Keynote Speaker Prof. Baca („The mobile motion advisor as a tool for motivating people to be more physically active“) und sechs weiteren ReferentInnen im Einsatz. Seraphina Stöger wurde dabei für ihre Arbeit mit einem der beiden verliehenen Forschungspreise ausgezeichnet, dem „SPECIAL AWARD FOR THE MOST INTERESTING NEW AREA OF RESEARCH”.

Die Vorträge waren:

Dominik Hoelbling
The ‘Flexibility Trainer’: Isokinetic Sport Device to Enhance Hip Joint Flexibility

Martin Dobiasch
Development and evaluation of a feedback system for endurance running (PerPot-live). A pilot study

Seraphina Stöger
An evaluation method of the damping behavior of the female breast.

Florian Doppelhammer
The development of judo since the Olympic Games (2012) based on systematic competition analysis of recent major events.

Raphael Berger
Accuracy and validity of wearables and apps for tracking physical activity.

Johannes Tribelnig
Eye hand reaction in comparison of the 5th and 8th school level.